FAQ & Contact Zoek

Vraaggestuurd aanleggen in Montfoort & Linschoten

16-06-2019

Goed nieuws voor de inwoners en bedrijven in Montfoort en Linschoten. E-Fiber gaat vraaggestuurd een glasvezelnetwerk aanleggen. Maar wat houdt dat in?

Kosteloze glasvezelaansluiting
Iedereen die al een abonnement heeft afgesloten, krijgt kosteloos een glasvezelaansluiting in huis. Hier hoef je niets meer voor te doen. Alle overige inwoners en ondernemers kunnen ook kosteloos een huisaansluiting krijgen indien zij een abonnement afsluiten bij een van de deelnemende providers. Dit abonnement dient dan te zijn afgesloten voor de start van de aanleg (zie hier de deadlines per gebied). De inwoners krijgen hierover vooraf bericht. Indien je binnen een jaar je abonnement opzegt zijn er alsnog aanlegkosten verschuldigd aan E-Fiber.

 

Het schouwen wordt namens E-Fiber uitgevoerd door een van onze aannemers. Het is belangrijk dat je tijdens het schouwen thuis aanwezig bent. De schouwer bepaalt samen met de bewoner waar de glasvezelkabel in de woning of het pand wordt afgemonteerd, indien er een abonnement is afgesloten. Meestal is dit in de meterkast. Ook wordt er gekeken of er nog andere bijzonderheden zijn die voor de aanleg relevant zijn.

 

Geen glasvezelabonnement
Indien de inwoner geen abonnement heeft afgesloten, komt de schouwer niet langs. Indien de bewoner geen abonnement afsluit, dan zal de kabel in voorkomend geval in de straat blijven liggen. Een toekomstige na-aansluiting, tot in huis, wordt tot een afstand van negen meter (tuinboring van de straat naar de gevel) voor € 450,- aangelegd. Grotere afstanden gaan op basis van een offerte.

 

Wat is schouwen precies? In dit artikel leggen we uit wat je kan verwachten.