FAQ & Contact Zoek

Veelgestelde vragen providers & Pakketten

Welke providers bieden diensten aan op het E-Fiber netwerk?

Het glasvezelnetwerk van E-Fiber is een open netwerk. Wij houden van keuzevrijheid en willen dat je zelf bepaalt bij wie je je internet, tv en bellen afneemt. Alle providers zijn welkom, dit onderscheid ons van andere netwerken. Er staan meerdere providers te trappelen om jou de beste service en persoonlijke aandacht te bieden. Kijk hier om te zien welke provider en welk abonnement het beste bij jou past.

Moet ik een abonnement afsluiten voor een glasvezelaansluiting?

In alle gemeenten leggen we nu vraaggestuurd aan. Dat betekent dat de glasvezelaansluiting alleen tot in huis wordt aangelegd als je tijdig een abonnement afsluit bij een van de deelnemende providers op het E-Fiber netwerk. Dit abonnement moet worden afgesloten voordat de aanleg van  in jouw buurt klaar is. Je ontvangt daarover tijdig bericht. Doe de postcodecheck om te zien of je nog kosteloos kunt overstappen.

Welke producten kan ik ontvangen via glasvezel?

Wanneer je wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk van E-Fiber kun je gebruik maken van alle diensten die via de glasvezelkabel worden verzonden. Denk hierbij aan televisie, internet en telefonie. Maar ook alle diensten die via het internet worden aangeboden, zoals pinnen, alarm, zorg, studeren, etcetera. Om hier zeker van te zijn kun je kijken bij de providers om te zien wat het precieze aanbod is in jouw gemeente.

Wat kosten de glasvezelproducten op het netwerk van E-Fiber?

De kosten die je betaalt zijn de abonnementskosten van de provider. De aanleg van het glasvezelnetwerk is gratis, mits je tijdig een abonnement afsluit en toestemming geeft om je huis op het glasvezelnetwerk aan te sluiten. Doe de postcodecheck om te zien of je nog kosteloos kunt overstappen.

Kan ik Ziggo Sport blijven kijken als ik overstap op glasvezel?

Ja dat kan. Je kan via de provider van jouw keuze ook Ziggo Sport bestellen. Ziggo Sport heeft niet meer de Formule 1 rechten. Daarvoor dien je een Viaplay abonnement af te sluiten bij de provider of rechtstreeks bij Viaplay. 

Welke internetsnelheid past bij mij?

Dit hangt sterk af van de hoeveelheid apparaten die je in huis hebt en hoe intensief iedereen in jouw huishouden gebruik maakt van het internet. Je kunt dit vergelijken bij verschillende providers en zo een internetsnelheid kiezen die voor jouw huis geschikt is. Maar over het algemeen gaat de regel op dat er een hogere internetsnelheid nodig is bij meer activiteit, gebruikers en apparaten.

Via mijn schotel ontvang ik ruim 100 tv-zenders, dan heb ik toch geen glasvezel nodig?

Glasvezel biedt veel meer dan alleen televisie. We maken allemaal steeds meer gebruik van het internet en glasvezel is goed voorbereid op deze ontwikkeling. De coaxkabel voorziet nu nog in de huidige vraag maar voor deze kabel is het einde in zicht. Je kunt via de schotel televisie blijven kijken en alleen kiezen voor internet via glasvezel.

Krijg ik automatisch digitale televisie bij de overgang naar glasvezel?

Ja, dit is mogelijk. Kijk voor de verschillende mogelijkheden bij de door jou geselecteerde provider.

Krijg ik met glasvezel ook Interactieve Televisie?

Ja, dit is een internet gestuurde dienst dus met glasvezel kan dit geleverd worden. Het hangt wel af van het type abonnement dat je kiest bij de provider. Bij de meeste aanbieders is interactieve televisie inclusief.

Ik wil alleen internet. Kan dat?

Ja, dat kan. Veel providers bieden een ook een Internet Only abonnement aan. Maar een combinatiepakket met televisie en telefonie is vaak voordeliger.

Kan ik gebruik blijven maken van de coaxkabel als ik mijn woning laat aansluiten op glasvezel?

Tot het moment waarop je besluit over te stappen op glasvezel, blijf je gebruik maken van de bestaande coax- of telefoonkabel. Als je binnen het aansluitgebied woont en een abonnement afsluit voordat de aanleg begint dan wordt de glasvezelaansluiting kosteloos in huis afgemonteerd.  Een enkele provider zoals Trined kan ook digitale tv (zonder interactiviteit) leveren via de bestaande coaxkabels in huis. 

Toch een andere vraag?

Neem dan contact met ons op. Dan horen we het graag!

Facebook

Op werkdagen 09:00-17:00

Telefonisch

Op werkdagen 09:00-17:00

Persoonlijk en onafhankelijk advies

Wil je meer weten over de providers en hun abonnementen, maak dan een afspraak voor een gratis adviesgesprek. Wij adviseren je dan geheel vrijblijvend, eerlijk en onafhankelijk welke provider het beste bij je past.

Maak een afspraak